یکی از امتیازات مهم رنگ های پودری ، قابلیت جمع آوری و استــــفاده مجدد از آن است . بدین منظور در کنار کابین های پاشش رنگ، سیستمی طراحی شده که با مکش هوای درون کابین ها ، باعث بازیافت پودر رنگ معلق می شود . هوای مکش شده از کابین ها فیلتر شده و پودر رنگ معلق ، از هوای جاری جدا می شود . پودر رنگ بازیافت شده در محفظه زیر سایکلون ذخیره شده و مجدداً به خط اعمال رنگ باز میگردد.

 

این سیستم به جهت سادگی در طرح و نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری در دراز مدت و همچنین قیمت مناسب تر نسبت به سایر انواع ، از پرفروش ترین سیستم های بازیافت به شمار میرود.

از مشخصه های اصلی آن می توان به همزمانی سیستم مکش و فیلتراسیون هوا اشاره کرد. از سوی دیگر ، قابلیت تعویض سریع رنگ از مزایای دیگر این سیستم محسوب می شود.
در این سیستم ، جهت فیلتراسیون ،  از 
فیلتر جنس الیاف پلی اکریل به کار برده شده است.

 

طراحی جدید این نوع سیستم به گونه ای است که بازیافت پودر را تا95 درصدافزایش می دهد. عملکرد آن طوری است که علاوه بر جداسازی پودر رنگ از هوای مکش شده از کابین ها ، قابلیت تفکیک ذرات پودر رنگ غیر قابل استفاده را نیز دارا می باشد.
فیلتر در این نوع سیستم ، استوانه ای شکل هستند.

طراحی این مجموعه به گونه ای است که فن مکش هوا در مسیر عبور ذرات رنگ نباشد ، که این مسئله باعث افزایش عمر مفید فن و عدم تخریب ذرات پودر رنگ در برخورد با فن می گردد. همچنین عمل تمیز کردن سایکلون و تغییر فام رنگ به سهولت انجام میگیرد.

 

مشخصات فنی سایکلون

دارای فن باپروانه سانتریفیوژ بکوارد

جنس فیلتر از پارچه پلی اکریل

دارای مخزن جمع آوری پودر رنگ به صورت دستی

بدنه دارای پوشش رنگ پودری

میزان برق موردنیاز380ولت ،3کیلووات

دارای الکتروموتور2800دوردر دقیقه