1-1 رنگ پودر آماده برای مصرف می باشد
امروزه  یکی از مشکلاتی که در رنــگ مایع موجود می باشد اضافه کردن مقدار حلال ( نفت ، تینر ) به رنگ وبدست آوردن غلظت صحیح و ایده آل برای رنگ می باشد .
همینطور سردی و گرمــی هوا می تواند خود عامل موثر دیگری برروی غلظت و ویسکوسیتی رنگ مایع باشد .
از طرف دیگر بعلت وجـــود حلالات موجود در رنگ مایع دستیابی به یک طیف استاندارد در زمانهای مختلف همیشه ایجاد مشکل نموده است .
به رنگ پودری هیچ حلالی اضافه نمی گردد و همیشه حاضر برای مصرف با طیفهای استاندارد خود به بازار عرضه می گردد.
2-1 - خطـــر آتـــش سوزی وجود ندارد

در رنگ پودری بعلت نداشتن حلالهای آتشزا خطر آتش سوزی وجود ندارد.
3-1-مسئله آسیب محیط زیست وجود ندارد
از آنجائیکه پاشش رنگ مایع حداقل 50% پرت در بردارد رنگهای اضافه در کارخانجات با آب آبشارهای رنگ و یا از طریــــق اگزوز کردن به خارج از محیط کارخانه انتقال مییابد که این موضوع علاوه بر در برداشتــن هزینه اضافه برای کارخانه سبب صدمه زدن به محیط زیست اطراف کارخانه هم می گردد.
برای مثال از چندین سال است که در اروپا سیستمهای رنگ مایع که اینگونه به محیط صدمه وارد می آورد ممنوع اعــلام گردیده و حتی از هم اکنون کارخانه های خودروسازی در اروپا در فکر تعویض رنگ مایع خود می باشند که اولین نمونه آن کارخانه 
BMW واقع در آلمان می باشد .
4-1-به سلامت افرادی که با رنگ پودری کار می کنند صدمه وارد نمی گردد

دستگاه های شرکت کیا رنگ به علت برخورداری از سیتم ارت ساز که فقط در دستگاه های این شرکت نصب گردیده باعث می گردد که هیچ عوارض یا خطری برای کاربر نداشته باشد .
رنگ مایع به سبب مخلوط بودن با مواد نفتی به دستگاه تنفسی پرسنل مربوطه صدمه زیادی وارد می کند همینطور بـــخار مواد نفتی و تینر علاوه بر خطرناک بــــودن برای محیط زیست موجب حساسیتهای پوستی برروی بدن پرسنل نیز می گردد.
گذشته از آن تمیز کردن مواد رنگی از پوست خود مستلزم استفاده از مواد نفتــی می باشد که علاوه بر افزایش هزینه باعث ضرر به قسمتهای پوستی مورد تماس می گردد.
در رنگ پودری معایب یاد شده در بالا وجود نداشته و باعث ایجاد هیچگونه حساسیت پوستی به جهت نداشتن مواد نفتی نمی گردد.


5-1 - تـــولیدات را سریعتـــر مینماید
در رنگ مایع پس از پاشش قطعه باید مدتی برای خشک شدن در بیرون از کوره بماند و یا وارد کوره خشک کن گردد که این خود باعث اتلاف وقت و هزینه در انرژی و مکان می گردد.
در رنگ پودر جسم سریــعا" بعد از پاشش می تواند به کوره وارد گردد که از لحاظ جا و کاهش طول نقاله مقرون به صرفه می باشد .
6-1- در رنگ پــودری اشتباهات ناشی از پاشش قابل رفع می باشد
در رنگ پودری قطعات و نقاطــی که اشتباها" پاشش گردیده اند را می توان بوسیله هوا گرفتن برروی قطعه تمیز نمود ولی در رنگ مایع قطعه بایستی توسط رنگ بر تمیز گردد.