امروزه این یک حقیقت است که کارخانه هائی که در ساخت تولیدات خود از فــــلز استفاده می نمایند درصد بیشتری از بازار صنعت را بخود اختصاص داده اند .
درصنعت فلزات ، رنگ پس از ورق آلات دومین هزینه را بخود اختصاص داده و ا ز آنجائیکه در قسمت نهائی ساخت , عمل می گردد از درجه مهمتری برخوردار می باشد .

تا سالهای اخیر رنــگ مایع تنها راه حل برای پوشش فلزات بوده است ، ولی کارخانه های صنعتی بزرگ همواره جهت کاهش هزینه و بالا بردن کیفیت و اتوماتیک نمودن سیستمهای خود فعالیت می نموده و همیشه بفکر راه حل هایــی جهت جایگزین نمودن رنگ مایع به سبب , پرت رنگ بیش از حد و پائین بودن کیفیت سطحی آن بوده اند. 
در کنار این تقاضا شرکتهای سازنده ماشین آلات رنگ مایع هم به کمک آنها آمده و با ابداع و کشف سیستم پودر الکترواستاتیک این سیستم به آرامی جایگزین رنگ مایع گردیده است .
در این  سیستم  مواد پلاستیکی مانند اپاکسی و پلـی استر که  به شکل پــــودر گردیده اند به روش الکترواستاتیک ( بار دار کردن منفی یا مثبت مواد پـــودری با ولتاژ بالا درحدود 100 کیلو ولـــت ) و به قطعه ای که اصطلاحا" ارت می باشد پاشیده می گردند و سپس بوسیله ذوب شدن این مــواد در کوره پــخت رنگ با دمای 200 درجه سانتیگراد بمدت ده دقیقه سطحی یکنواخت و با کیفیتی بالاتر از رنگ مایـــع بوجود میاید که این پودر امروزه بصورتهای شفاف ، مات ،چکشی ، چرمی ، متالیـک و غیره موجود می باشد .