1-3- ضخامت مورد نظر رنگ با یکبار پاشش بدست میاید 

در رنگ مایع مسئله ای بنام شره کردن وجود داشته که این خود علاوه بر پائین آوردن کیفیت از نظر شکلی مانع رسیدن به ضخامت بالاتر از 30 میکرون در یکبار پاشش میگردد.
بنابراین کارخانه هائی که استاندارد 50 الـــــی 70 میکرون رنگ را داشته بایستی حداقل دوبار پاشش و پخت داشته باشند که این ظرفیت کارگاه نقاشــی را به نصف تقلیل میدهد و مجددا" ممکن است برروی قطعه شره کرده و مورد قبول کنترل کیفیت قرارنگیرد .
در سیستم پودری بعلت نداشتن مشکل شره براحتـــــی میتوان به ضخامت 80 الی 100 میکرون در اولین بار پاشش دسترسی پیدا کرد .
2-3- احتمال نشستن گرد و خاک برروی قطعه کمتر میباشد

در رنگ مایع چون جسم رنگ شده قبل از داخل شدن به کـــــوره باید مدتی جهت خشک شدن بیرون بماند احتمال نشستن و جذب اجسام خارجــی و گرد و خاک برروی قطعه خیس بیشتر میباشد که به همان ترتیب ازکیفیت جنس کاسته میگردد.
ولی در رنگ پودری بدلیل ورود فوری قطعه پس از پاشش به کوره معایب بالا مطرح نخواهد بود .
3-3- پوشش با کیفیت بــــالا
بنا به خاصیت چسبندگی و ضخامت بیشتر در رنگ پودری نسبت به رنگ مایع قطعه رنگ شده در مقابل ضربه خراشیدگی مواد شیمیائی تغییرات آب و هوائی و زنگ زدگی از خود مقاومت بیشتری نشان میدهد .
طبق تستهای متعدد انجام گرفته مشاهده میگردد که عمر متوسط رنگ پودر به رنگ مایع چند برابر میباشد .
4-3- قطعه پس از رنگ پودر قابل خمش و  برش میباشد
رنگ پودری بدلیل داشتن خاصیت چسبندگــــی بیش از حد خود امکان بریدگی ،خــم شدن و تبدیل قطعه به اشکال نهائی دیگر را بدون آسیب دیدن رنگ امکان پذیر میسازد . مثـــــلا" در کارخانه های پروفیل آلومینیوم ابتدا قطعه 6 متـری را رنگ زده ( جهت افزایش خط تولید ) و پس از آن پروفیل را بریده و به شکل در و پنجره در میاورند.
5-3- سرویس و نگهداری دستگاهها آسانتر بوده و از هزینه کمتری برخوردارمیباشد
دردستگاههای شرکت کیا رنگ  رنگ پودری ، پـــــودری که درکابین و پیستوله و مخزن وجود دارد بوسیله هوا بسهولت قابل تمیز شدن بوده و این امــــر خود موجب کاهش هزینه سرویس و نگهداری روزانه میگردد.
6-3- استفاده از سیستم اتوماتیک
با استفاده از رباتهای جدید شرکت شرکت کیا رنگ  امکان برنامه ریزی و ضبط آن در حافطه ممکن بوده و سرعت مقدار و زمان پاشش در حین حــــرکت رباتها به قــطعه را درجهات بالا و پائین، چپ و راست کنترل نموده که این خود موجب بدست آوردن سطحـی مطلوب و یکنواخت میگردد.