1-2- 99.8% از رنگ پـــودر قابل استفاده است
در سیستمهای پاشش رنگ پودری شرکت کیا رنگ  فقط 0.2% از رنــگ پرت میگردد که چیزی در حدود صفر می باشد در نتیجه با یک کیلوگرم رنگ پودری 10 الی 14 متر مربع را میتوان پوشش نمود (حداقل60 میکرون) ولـی در رنگ مایع بعلت برخورداری از 50% مواد نفتی که بخار میگردد و پرت رنگی که وجود دارد با یــک کیلوگرم رنگ 7 مترمربع با 20 الی 30 میکرون پوشش می گردد .
که این خود در کارخانه ها رقمی بسیار زیاد از لحاظ تفاوت مالـــــی بوجود میاورد که خود در عرض 1 الی 2 سال کل هزینه دستگاههای رنگ پودری را با هزینه پرت رنگ جوابگو می باشد.
برای مثال در کارخانه ای که دارای سرعت نقاله ای برابر با 3 متـر در دقیقه می باشد و در روز 1000 عدد یخچال را رنگ میزند تفاوت مالی استفاده از رنگ پــــودر نسبت به رنگ مایع در سال حدود 150.000.000  تومان میباشد.
2-2-انـــــرژی کمتـــــری مصرف میگردد

طبق محاسبات انجام شده مقدار انـرژی لازم برای کوره رنگ مایع بمراتب بیشتر از انرژی برای رنگ پودری میباشد ( 30% انرژی بیشتر مورد احتیاج میباشد)
3-2- به سیستم تهویه هـوای ضعیفتــــری احتیاج است
در سیستم رنگ مایع تهویه داخـــل کارخانــــه نسبت به رنگ پـــودر باید از قدرت بیشتری برخوردار باشد در غیر اینصورت خطر آتش سوزی و آسیب به سلامـــت کارگران افزایش می یابد . این مسئله خود به تنهایی موجب افزایش هزینه در کارخانه می گردد.
4-2- به سیستم اطفـــای حریــــق احتیاج نمی باشد.
 باعث کاهش هزینه نسبت به رنگ مایع میگردد
5-2-هزینه بیمه آتش سوزی در رنگ مایع را کاهش میدهد.
6-2- متخصص و تعداد کارگر کمتری لازم است
رنگ پودری علاوه بر کیفیت بالا از سیستم پاشــــش آسانـی هم برخوردار می باشد ولیکن رنگ مایع احتیاج به کارگر متخصص در این زمینه را داشته تا از شره کردن رنگ جلوگیـــری نموده و سطح یکنواختی را حاصل نماید . در سیستم پودری پرسنل بدون تخصص هم میتواند با این سیستم کار نماید و همینطور در مورد سیستمهای اتوماتیک که دارای رانــــدمان بسیار بالائی میباشد با استفاده از رباطهای پاشش احتیاج به پرسنل اضافــــی در کارگاه نقاشـــــی را کمتر نموده که خود باعث کاهش خرابیها و افزایش سرعت کار میگردد.             

7-2- آسان بودن بسته بندی و کاهش هزینه آن
رنگ پودر آماده برای مصـرف در کارتن هایی جایگزین میگردد که قابل انبار کردن در 25 درجه سانتیگراد از 12الی 15ماه را دارا میباشد در صورتیکه رنگ مایع باید در قوطـی های آهن توزیع گردد که خود باعث افزایش قیمت آن میگردد.